16 Mayıs 2007 Çarşamba

2007-2008 DÖNEM AĞASI Savaş Ektirici'nin ÇAĞRI Konuşması

Sayin konuklar, sevgili dostlar, hoş geldiniz.
THBT olarak kuruluşumuzun 46. ve birlikteliğimizi yilda bir defa öğrenci kardeşlerimizin davetiyle gerçekleştirdiğimiz ‘CAGRI’ larımızın da bu yil 25. sini kutluyoruz. Önceki dönemlerdeki aga, maraba. ögrenci kardeşlerimiz, agabey ve ablalarimiza katkılarından dolayı teşekkür ediyorum.
‘CAGRI’ gunlerimizi, bu dönem ve gelecekte gerçekleştireceğimiz etkinliklerimizi daha çok katilimla, sevgi, saygi temeli üzerinde, nice uzun yillara elbirliği, gönülbirliğiyle taşıyacağımıza olan inancımı paylaşmak istiyorum.
Çağdaş, demokratik, laik, hak ve özgürlüklere, kültüre, bilime saygili, dürüst ve hoşgörülü bir anlayışın edinilmesinde bana sağladığı katkılarından dolayı ODTÜ yerleşkesinde emeği geçen her birey’i sevgi, saygı ve minnetle anıyorum.
Sıcak gelişmelerin yaşandığı ve hemen her gün yeni bir gündem ile giderek karamsarlığa sürüklenmeye çalışılan ülkemizde, öğretim üyesi, öğrencisi, emekçisi, mezunu ile ODTÜ’lü kimliğimiz ve dayanışmacı anlayışımızla her zamankinden daha fazla birlik ve beraberliğe gereksinimimiz olduğu gerçeğinden hareketle;
Mezunu olmaktan gurur duyduğumuz üniversitemizin aydınlık, çağdaş, demokratik ve laik, bağımsız, temel hak ve özgürlüklere saygılı bir Türkiye için gerçekleştireceği her etkinliğe ODTÜ-THBT Mezunları olarak imkanlarımız ölçüsünde katkı sağlayacağımızı bir kez daha yineliyor ve bu görüşümü siz THBT’li dostlariminda destekleyeceğine inanıyorum.
Bu vesileyle Antalya ODTÜ mezunları derneğinin daveti, 15 mezun derneklerimizin desteği ve Rektörümüz Sn. Prof.Dr.Ural Akbulut’un katılımın önemi doğrultusundaki çağrısı(ek-2) dikkate alınarak, 29 ekim cumhuriyet balosununda kutlanacağı 26-29 ekim tarihleri arasında Antalya/belek de ‘Büyük ODTÜ buluşması/2007’ 1. geleneksel toplantısı (ek-3)’ nda ODTÜ/THBT mezunları olarak yerimizi almamızın önemli olduğunu hatırlatıyorum.
Bir diğer önemli konu ise, bu dönem öğrenci kardeşlerimizin de programlarında olan ve önceki dönemlerde THBT mezun programlarında da yer alan ve hatta küçük bir kitapçık olarak da dağıtılan ‘THBT Tarihi’ konusunun önemine dikkatinizi çekmek istiyorum. Bu önemli projenin hem bizler ve hem de THBT’li öğrenci kardeşlerimiz için belgesel niteliğinde bir doküman olarak hazırlanması ve Halk Bilimi arşivlerinde hak ettiği yeri alması için gerekli çalışmalara aktif olarak katılım tüm THBT’lilerin görevidir. Bu sorumluluğun koordinasyonunu eğer kabul ederse Sn. Safa Gürman ağamızın üstlenmesini öneriyorum. (Safa ağamız bu öneriyi kabul ettiği için teşekkür ediyorum.)
Bu dönem beraber çalışacağımız arkadaşlarımızdan başmarabamız Metin Özarslan ve Bülent Parlakol’u yanıma davet ediyorum.

Sizleri sevgi ve saygilarimla selamlıyorum.

H. Savaş Ektirici

Hiç yorum yok: